Ide kattintva egyszerűen hívható
+36 30 335 4043

Kerdes lista weboldal keszítéshez

Mire figyeljünk, minek és hol nézzünk utána – gyakorlati tanácsok egy honlap fejlesztő szemüvegén keresztül

Ha megvan a nagy üzleti ötlet vagy egyszerűen egy hobbi oldal koncepciója, onnan kezdve viszonylag hasonló lépések várnak az új honlap tulajdonosokra.
Ezzel a kis felkészülési listával remélhetőleg egészen könnyű dolgunk lesz.

Piackutatás és konkurencia elemzés

  • Első lépésként érdemes megvizsgálni, mekkora érdeklődésre tarthat számot az általunk értékesíteni kívánt termék vagy szolgáltatás.
  • Új innovációról van szó és meg kell ismertetni a potenciális vásárlókkal, be kell vezetni a terméket vagy szolgáltatást a piacra?
  • Hiánypótlásról van szó, amit már alig várnak, esetleg előrendelnek az érdeklődők vagy inkább várhatóan komoly kapacitásokat köt le az igény megteremtése?
  • Amennyiben elérhető már hasonló a piacon, úgy fontos lépés a konkurencia feltérképezése és elemzése is.

Értékesítési csatornák megtervezése

Amint nagy vonalakban kialakult a termék vagy szolgáltatás jellege, tulajdonságai, neve, érdemes az értékesítési csatornákat is megtervezni. Termék értékesítés esetében a tipikus kérdések az alábbiak:

  • Online és / vagy offline értékesítésről lesz szó?
  • Saját weboldal, webáruház vagy bérelt webshop lesz vajon hatékonyabb ebben a fázisban?
  • Milyen régiókban működik az értékesítés? Lesz-e határon túli szállítás?

Ezekben a kérdésekben adózási, könyvelési vagy jogi területet érintő kérdések is felmerülhetnek. Általában azt javaslom, hogy elsőként érdemes a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatát megkeresni és közvetlenül tisztázni az ezt a területet érintő kérdéseket, Az ügyfélkapun keresztül időpontot kérhetünk, így gyakorlatilag várakozás nélkül, személyesen is intézhetjük ügyeinket.

Keresőoptimalizálás

Meglepő lehet első olvasatra, de a weboldal fejlesztés nulladik és kvázi kötelező lépése a keresőoptimalizálás vagy SEO (Search Engine Optimization). A SEO még abban az esetben is nagyon lényeges, amennyiben úgy gondoljuk, nem a Google organikus találati listájából fog érkezni az ügyfeleink döntő része.

Mit értünk keresőoptimalizálás alatt?

A keresőoptimalizálás az én szemléletemben egy folyamat, melynek során sokrétű lépéseket teszünk annak érdekében, hogy a Google organikus találati listájában minél inkább megtaláljanak éppen azok, akiknek értékesíteni szeretnénk vagy információt átadni. Messze nem mindegy természetesen, hogy milyen keresésekre vagy kulcsszavakra milyen pozícióba szerepel a weboldalunk, jó esetben az ideális ügyfelünk keresésére szereplünk minél kedvezőbb helyen.

Mitől függ a pozíciónk egy Google találati listában?

A Google algoritmusa több száz paraméterből áll. Ezek egy része ismert, de maga a pontos algoritmus nem.

Fontos elemek a teljesség igénye nélkül egy weboldal tartalma és felépítése esetében az alábbiak, ezekről egy másik cikkben bővebben olvashat.

  • Weboldal szöveges elemei
    • Az oldal címsora / Title
    • Oldal leírás / Description
    • Minőségi tartalom, összhangban a többi szöveges elemmel
    • Bővülő tartalom
    • Leíró URL-ek vagyis linkek
    • Címsorok
    • Felsorolások
    • Kiemelések
    • Menüpontok nevei, szerkezete
    • Cikk kategóriák és címkék
  • Egyéb elemek
    • Képek elnevezése, kép alternatív szövege / Alt tag
    • Képméret és felbontás
    • Videók
  • Weboldal viselkedése
    • Oldal gyors betöltési sebessége
    • Responsive, mobil barát viselkedés

Ezen túlmenően azonban számos további, pl. külső faktor is hat az oldal pozíciójára egy adott kulcsszóra vagy kulcsszavakra keresve. Kézenfekvő példa a konkurencia, ha egy kulcsszó esetében sokan vannak értékesítési pozícióban, úgy az nehezíti a helyzetünket.

Szerepe van az oldalunkra mutató linkek mennyiségének és minőségének is. Ezeket a külső elemeket itt nem tárgyaljuk, csak fontos tudni, hogy a keresőoptimalizálás milyen komplex feladat lehet.

Domain választás

A Google keresési algoritmusában a korábbiakhoz képest már mérsékeltebb szerepe van, nyugodtan választhatunk olyan domain-t is, mely nem feltétlen tartalmazza a tevékenységünk kulcsszavait. Ami lényeges a választásnál, főként üzleti tevékenység esetében:

  • legyen frappáns / egyedi
  • könnyen megjegyezhető
  • ne túl hosszú
  • kerüljük a kötőjeleket a domain névben
  • foglaljuk le a domain ékezetes változatát is, ha van
  • Magyarországon érdemes .hu végű domaint választani
  • minden esetben ellenőrizzük a domain foglaltságát
  • illetve azt, hogy a kiválasztott név nem esik-e valamilyen védelem alá

Hasznos linkek:
Domain rendelkezésre állás és/vagy foglalt domain tulajdonos, .hu domai-ek
Domain rendelkezésre állás és/vagy vásárlás, nemzetközi domain-ek
Foglalt .eu végű domain tulajdonos ellenőrzése

Keressünk tárhelyet

Sokszor a leendő weboldal tulajdonos nehezen becsüli meg, mekkora tárhelyre lesz szüksége egy adott tevékenységhez.
A tapasztalat azt mutatja, hogy egy egyszerű, statikus weboldal 100MB tárhely területen is üzemképes.
Ha azonban folyamatosan épülő tartalom, blog is szerepel a tervek között, akkor 250MB-os csomag méret körül érdemes kezdő csomagot keresnünk.
A tárhely szolgáltatók összehasonlításánál a tárhely rendelkezésre állást érdemes még összehasonlítani, minél inkább közelíti a statisztika vagy a szolgáltató vállalása a 100%-ot, annál ritkábban fog előfordulni, hogy nem elérhető a honlapunk.
Fontos még, hogy a weboldalunkról a szolgáltató napi mentést is készítsen, melyből adatvesztéssel kapcsolatos probléma esetén a honlap helyreállítható.
Erősen szubjektív, de nem elhanyagolható faktor az ügyfélszolgálat gyorsasága és szakzsargon mentessége. E tekintetben érdemes ajánlást kérni vagy mások tapasztalatát meghallgatni.

A WebFolio Webdesign javaslata: netmask.hu

Webfejlesztő vs. sk módszer választó

Ezen a ponton az üzleti célú oldal típusok esetében alapvetően két kérdést érdemes eldönteni.

Milyen típusú weboldalra van szükség?

Milyen affinitás és előismeretek vannak a témához?

  • Azaz belevágni érdemes?
  • Vagy inkább kiszervezni?

Az egyszerű bemutatkozó weboldalakhoz rengeteg segédeszköz áll ma már rendelkezésre, melyek segítségével mindennemű programozó tudás nélkül is biztosítható az online jelenlét.
A díjmentes szolgáltatások általában tartalmaznak bizonyos korlátozásokat, de ha egy egyszerűbb oldalra van szükség, akkor a Wix sablonjai közt érdemes körülnézni.
Itt egyszerű regisztrációt követően már meg is kezdhetjük az oldal építését, saját domain használata is megoldott.

Dinamikus tartalom esetében, például, ha blog is szerepel a tervekben, akkor a WordPress keretrendszerét ajánlom.
A díjmentességén túlmenően is számos érv szól mellette, nagyon egyszerű, jól áttekinthető, magyar nyelvű kezelőfelület, számos díjmentes bővítmény és reszponzív vagy mobil barát sablon érhető el hozzá az interneten (a best of WordPress plugin-okról szóló ajánló első része itt olvasható).
A WordPress a legtöbb tárhely szolgáltató adminisztrációs kezelő felületéről már közvetlenül is telepíthető, még csak külön FTP (File Tratsfer Protokoll) kapcsolatot sem kell kialakítanunk segédprogramok, mint pl. a Total Commander segítségével a tárhelyünkkel, hogy felmásoljuk a telepítéshez szükséges fájlokat.

Ha nem vágunk magunk bele a honlap fejlesztésbe vagy belevágtunk, de bizonyos feladatokkal webfejlesztőt szeretnénk megbízni, akkor mindig kérjünk több helyről tételes ajánlatot azok összehasonlíthatósága kedvéért.

Levelezzünk

Elegáns megoldás, ha honlapunk domain-jéhez kapcsolódó email címet használjuk nemcsak a weboldalon, hanem névjegykártyán és a mindennapi levelezésben is.
Az info@sajátdomain.hu vagy hello@sajátdomain.hu típusú email címeket a tárhely szolgáltatás adminisztrációs felületén generálhatjuk és azt is itt állíthatjuk be, ha az email címet szeretnénk egy másik email címünkre átirányítani.

Ha szeretnénk a beérkező üzenetekre közvetlenül az új email címről válaszolni, akkor bármelyik email kliense be lehet új postafiókként integrálni. Az Outlook, Live email, Thunderbird, levelező rendszerek közül utóbbit javaslom, nagyon egyszerű az új email cím integrálás, jelszón kívül semmilyen további információt (portokat stb.) nem igényel. Androidos mobiltelefonra a SolMail alkalmazás vált be nagyon, több email fiók együttes kezelésére is kiválóan alkalmas, telepítése a Thunderbird-hez hasonló egyszerűségű.

Hírlevél

A legtöbb online marketinggel kapcsolatos szakirodalom nem hagy kétséget felőle, hogy hírlevelet küldeni és hírlevél feliratkozókat gyűjteni érdemes. Sok ügyfelem kért már hírlevél rendszer kiválasztásban javaslatot, a választáshoz szintén több szempontot érdemes átgondolni, az alábbi táblázat összefoglalja a lényegesebbeket két gyakoribb rendszer, a Mailchimp és a Sales Autopilot esetében, mely utóbbi jóval több, mint hírlevél szolgáltatás, inkább egy magas szinten automatizálható online értékesítő rendszer.

SzolgáltatóMailmaster AutopilotMailchimp
Alap díjszabásDíjmentes 400 feliratkozóig, felette feliratkozó számtól és szolgáltatás csomagtól függ2000 feliratkozóig és havi 12e levélig ingyenes, felette sávos és itt kalkulálható a feliratkozók gyarapodása alapján:
http://mailchimp.com/pricing/growing-business/
Szolgáltatás nyelvemagyarangol
AutoresponderDíjmentes 400 feliratkozóig, felette feliratkozó számtól és szolgáltatás csomagtól függNem része a díjmentes csomagnak díjmentes
KezelőfelületKönnyen áttekinthető, komplexebb marketing folyamat összeállításához előismeret szükségesModern szerkesztőfelület (moduláris szerkesztés kész szöveg, kép stb. elemekből)
Az előállított hírlevél megjelenéseModern, weboldal design könnyen implementálhatóModern, weboldal design nagyon könnyen implementálható
Új feliratkozó kezeléseElég az egyszeri feliratkozás, megerősítés kérése letilthatóKötelező a double opt in, azaz a feliratkozó kap egy emailt, ahol egy linkre kattintva meg kell erősítenie a szándékát

Kötelező táncok

A hírlevél rendszer élesítését megelőzően ne mulasszuk el a NAIH regisztrációt. Amennyiben a honlapunk üzleti célú, a regisztrációs számot a többi, kötelezően felsorolandó információval együtt tüntessük fel a honlapunkon (lásd lábléc).

Webfolio Webdesign - Hugyák Andrea