Ide kattintva egyszerűen hívható
+36 30 335 4043

Online időpontfoglaló rendszer WordPress weboldalakra, bankkártyás fizetési lehetőséggel

Online időpont foglaló rendszer WordPress weboldalon

Online időpont foglalási lehetőséget, időpontfoglaló rendszert egyre több weboldalon látunk, akár naptár megjelenítéssel és a ma már elvárt bankkártyás fizetési lehetőséggel.

Ez nemcsak a szolgáltató adminisztrációs feladatait, munkaerő kapacitás lekötését csökkenti, növelve így a hatékonyságát, de egyúttal megoldást nyújt az erre irányuló fogyasztói igényekre is.

Ezzel növeli a szolgáltatást igénybe vevő elégedettségét, mivel telefonálás, email küldés nélkül, mindössze néhány klikkeléssel online időpontot tud foglalni vagy adott esetben le tud foglalni egy bérelhető helyiséget.
(A cikk 2023. 07.24-én frissült))

Tartalomjegyzék

  1. Miért érdemes online időpontfoglaló rendszert használni?
  2. Milyen szolgáltatás típusok esetében javaslom az online időpontfoglaló modult?
    1. Bérbeadók részére
    2. Szolgáltatók részére
  3. Általánosságban milyen esetben használható az időpontfoglaló rendszer
  4. Milyen funkciókat képes ellátni az ideális időpontfoglaló rendszer?
  5. Online időpontfoglaló bővítmény ajánló WordPress weboldalakhoz
    1. Easy Appointment
    2. Easy Booked Pro – extra funkciókkal
    3. Amelia időpontfoglaló rendszer WordPress weboldalakhoz
    4. Időpontfoglaló rendszer megrendelése, ajánlatkérés
  6. Online időpont foglalás, bankkártyás fizetési lehetőséggel
  7. Számlázás automatizálása
  8. Online időpont foglalás további előnye
  9. A bővítmény kompatibilitása, sablon ajánló

Miért érdemes online időpontfoglaló rendszert használni?

A kiélezett verseny megköveteli a vállalkozásoktól a lehető legnagyobb mértékű automatizálást. Ennek egyik eleme lehet a különböző szolgáltatások vagy bérelhető helyiségek esetében az online időpontfoglaló rendszer.

Nemcsak saját hatékonyságuk növelésére alkalmas, de a vásárlói igények is egyre inkább megkövetelik ezt a lehetőséget. Aki pedig nem tart lépést a fogyasztói szokások változásával, könnyen ügyfelet, árbevételt veszíthet.

Természetesen sok olyan eset lehetséges, ahol a szolgáltatás nem sztenderdizálható kellőképpen ehhez a megoldáshoz, mindenképpen egyedi ajánlatra, árazásra, konzultációra és foglalásra, illetve megállapodásra van szükség, de mindenképpen érdemes végiggondolni, hogy egy adott értékesítési folyamat mely lépését veheti át az online rendszer automatizmusa.

Milyen szolgáltatás típusok esetében javaslom az online időpontfoglaló modult?

Elöljáróban néhány gyakorlati példa arra vonatkozóan, mely szolgáltatói tevékenységek esetében érdemes online időpont foglalást kezelő rendszer használatát megfontolni.

Bérbeadók részére

  • Kiadó, bérelhető helyszínek foglalása esetében hasznos lehet az online időpont foglalás lehetősége, úgymint:
    • iroda
    • tárgyalóterem
    • fényképész műterem
    • táncterem
  • De akár eszköz bérlés kezelésére is alkalmas, amennyiben nincs túl sok extra szolgáltatás (erre az utóbbi esetre inkább az RnB WooCommerce Booking & Rental Plugin-t javaslom)
    • bicikli, motor vagy autó bérlés
    • tetőcsomagtartó bérlés
    • gép bérlés (ütvefúró, csiszológép, fűkasza, rotációs kapa stb.)
    • síléc és korcsolya bérbeadás.

Szolgáltatók részére

A teljesség igénye nélkül néhány olyan szolgáltatás típus, ahol tehermentesíthet az online időpont foglalás lehetősége a szolgáltató weboldalán keresztül:

        • egészségügyi szolgáltatás, orvosi rendelők
          • fogászat
          • szemészet
          • háziorvos
        • szépségiparral, szépségápolással kapcsolatos szolgáltatások
          • fodrász
          • kozmetikus
          • tetováló szalon
          • műkörmös
        • sporttal és egészségmegőrzéssel kapcsolatos szolgáltatások
          • személyi edző
          • masszőr
          • jóga oktató
        • szervizek
          • autószerelő műhely
          • műszaki vizsga állomás
        • oktatás
          • online nyelvóra
          • tárgyi külön tanári órák
        • további szolgáltatás ötletek
          • ügyvédek
          • közjegyzők

Általánosságban milyen esetben használható az időpontfoglaló rendszer

Az online időpontfoglalás alapvetően olyan szolgáltatások esetében működik jól, melyekre az alábbi ismérvek nagy része jellemző.

Jól definiálható tartalmú szolgáltatások

Egyértelmű és jól definiálható a foglalható szolgáltatás (rövid haj vágása, téli gumi lecserélése, beszédkészség fejlesztő angol óra Skype-on, fogfehérítés, munkavállalói alkalmassági orvosi vizsgálat stb.)
Ismétlődő szolgáltatás igénybevétel esetén ez a jól definiálhatóság nagyon jellemző.
Ellenben ha nem ismert előre a megrendelés pontos tartalma, akkor az időigénye sem, így kerülendő az esetleges torlódások vagy üresjáratok elkerülésére az online foglalási rendszer (pl. komplett autó generál szerviz és felkészítés műszaki vizsgára, teljes orvosi kivizsgálás).

Jól behatárolható időigényű szolgáltatások

Fentiekkel szoros összefüggésben fontos, hogy az adott szolgáltatás időtartama előre jól meghatározható legyen (1 órás nyelvórák, 1 órás hajvágás, 2 órás hajfestés, fél órás olajcsere vagy kerékcsere, iroda foglalása egy órás időtartamra stb.)

Milyen funkciókat képes ellátni az ideális időpontfoglaló rendszer?

Az időpontfoglaló bővítmény az elképzelések nagyon széles körét képes lefedni, tekintettel a lehetséges beállítások számára.

A weboldal tulajdonos szabadon dönthet a felől, hogy milyen adatokat kell megadni a foglalás során, adott esetben inkognitó módon, azaz regisztráció, személyes adatok megadása nélkül is működik a bővítmény.

Összegezve az alapvető funkciókat, illetve, hogy milyen adatok beállítására alkalmas a bővítmény:

        • foglalás regisztrációval vagy anélkül
        • szolgáltatási helyszín rögzítése (pl. amennyiben több üzlet vagy bérelhető helyszín létezik)
        • nyitva tartás beállítása
        • szolgáltatás típus kiválasztása
        • szolgáltató (pl. ha több fogorvos, fodrász foglalható egy adott helyszínen)
        • elérhetőségek beállítása
        • szabad időpontok többféle megjelenítése (lista, naptár nézet)
        • automatikus email üzenetek
        • szolgáltatónak a foglalás tényéről, akár nevesítve a kiválasztott szolgáltatót, pl. egy adott orvost a fogorvosi rendelőben
        • ügyfélnek a foglalás elfogadásáról, ha a beállítás szerint a szolgáltatás nyújtó elfogadása nem automatikus
        • egyéb email üzenetek, úgymint lemondás kezelése
        • fizetési lehetőség integrálása (PayPal)

Online időpontfoglaló bővítmény ajánló WordPress weboldalakhoz

Easy Appointments

Az általam tesztelt és javasolt konkrét bővítmény az Easy Appointments időpont foglaló.

Online időpont foglalő bővítmény WordPress weboldalra

Ez egy jól bevált, sok felhasználós (20 000+) fejlesztés, így az eddigi letöltési szám biztat a kipróbálásban, továbbá az össz értékelése is igen magas. Ezt azért emelem ki, mert egyébként a weboldalak biztonsága kapcsán szoktam hangsúlyozni, hogy érdemes rendszeresen frissülő, sokak által használt és mások által kiválónak értékelt bővítményeket alkalmazni.

Ami jó hír még, hogy a bővítmény díjmentes, ami a számtalan funkciója mellett igazán kedvező.

A bővítmény által generált elemek megjelenése a weboldalakon reszponzív, azaz minden eszközön jól és használhatóan (olvashatóan, klikkelhetően) jelennek meg.

Emellett szerintem remekül testre szabható bármilyen szolgáltatás típushoz és több nyelvű weboldalon is jól bevált.

Néhány beállítási lehetőség:

 

Easy Booked Pro – Appointment Booking for WordPress, extra funkciókkal

Az Easy Booked időpont foglaló bővítmény nem díjmentes, (de a cikk írásakor mindössze 46$ egyszeri licence díja van, azaz nem igényel előfizetést), ennek megfelelően számos hasznos funkcióval rendelkezik, melyek adott esetben nélkülözhetetlenek lehetnek.

Néhány lehetőség, a teljesség igénye nélkül – a szokványosokon túlmenően – melyeket általában a díjmentes időpont foglaló bővítmények nem tartalmaznak:

  • WooCommerce integráció, bankkártyás fizetési lehetőség, automatizált számlázás
  • Foglalás regisztrációval vagy anélkül
  • Regisztráció esetén foglalás törlési lehetőség, jelentkező által
  • Emlékeztető email küldése a jelentkezőnek az időpontot megelőzően
  • Google Calendar szinkronizálási lehetőség

Amelia időpontfoglaló rendszer WordPress weboldalakhoz

Amelia időpontfoglaló rendszer WordPress weboldalakhoz

Az Amelia időpontfoglaló bővítmény szintén nem díjmentes, ami nem véletlen, hiszen kategóriájának véleményem szerint a leginkább testre-szabható plugin-ja.

A hasonló időpont foglalásokat menedzselő rendszereknél elvárható összes kritériumnak messzemenőkig megfelel:

  • WooCommerce integráció, bankkártyás fizetési lehetőség, automatizált számlázás
  • Foglalás regisztrációval vagy anélkül
  • Regisztráció esetén foglalás törlési lehetőség, jelentkező által
  • Emlékeztető email küldése a jelentkezőnek az időpontot megelőzően
  • Google Calendar szinkronizálási lehetőség

Ezen túlmenően nagy előnye, hogy:

  • Megjelenésében nagymértékben igazítható a weboldal design-hoz, színvilághoz
  • A foglalási folyamatban több koncepció kezelésére is képes, ami többszereplős szolgáltatók esetén nagyon előnyös lehet:
    • Az időpont foglaló személy elsőként szolgáltatót választ
      • Pl. fodrásznál fodrászt vagy egy egészségügyi intézményben orvost (pl. fogászat, nőgyógyászati rendelő)
      • Ezt követően időpontot, majd szolgáltatást (pl. az előbbi példánál maradva, a fodrásznál kiválasztja, hogy vágást szeretne vagy hajfestést vagy a fogászati rendelőben kiválasztja orvosát és ezt követően a kezelést, pl. fogfehérítés vagy fogkő eltávolítás)
    • Vagy az időpont foglaló weboldal látogató elsőként szolgáltatást választ, a fenti példánál maradva elsőként kiválasztja, hogy milyen fogkezelésre van szüksége, majd a szabad időpontokból egy neki megfelelőt és végül egy elérhető orvost.

Időpontfoglaló rendszer megrendelése, ajánlatkérés

A Booked Pro vagy Amelie időpontfoglaló bővítmény integrálással, teljes körű beállítással és magyar nyelvű fordítással kedvezményes áron megrendelhető a lenti űrlapon

A beállítás magában foglalja a bővítmény megjelenésének a weboldal design-hoz történő igazítását, betűtípus, szín- és formavilág tekintetében.

A fejlesztés díja nagymértékben függ a kialakítandó rendszer részleteitől, pl. rögzítendő események száma, így a megalapozott árajánlat kibocsátásához egyedi ajánlatkérésre van szükség.

Online időpont foglalás, bankkártyás fizetési lehetőséggel

A bővítmények integrálhatóak a WordPress Woocommerce shop moduljával és így bármilyen, ott definiálható fizetési lehetőséggel, így a ma már elvárt bankkártyás fizetési opcióval is.

Ez utóbbi funkció az Easy Appointments bővítmény esetében már nem díjmentes, de egy egyszeri, ca. 14e Ft-os díjjal elérhető, a Booked esetében a funkciót a plugin tartalmazza.

Számlázás automatizálása

Az online fizetési lehetőségek, így a bankkártyás fizetési megoldások óriási előnye, hogy így online számlázó rendszerrel (pl. szamlazz.hu) is összeköthető a fizetés, így csökkentve az adminisztratív terheket.

Online időpont foglalás további előnye

Óhatatlanul előfordulhat, hogy valamilyen előre lefoglalt időpontot nem sikerül igénybe venni. A lemondás időpontjától függően ez viszont számszerűsíthető anyagi kárt is okozhat a szolgáltatónak, amennyiben a felszabaduló időpontot már nem tudja betölteni.

Tapasztalatok alapján az időpont lemondási arány drasztikusan csökken azokban az esetekben, ahol előre fizetés történik. Akár a teljes szolgáltatási díjról, akár a díjból levonásra kerülő, kisebb összegű foglalási díjról van szó.

A bővítmény kompatibilitása, sablon ajánló

Sablonok

Az időpontfoglaló bővítményt a WordPress sablonok közül eddig az óriási népszerűségnek és gyakorlatilag mérhetően piacvezető szerepnek örvendő Divi sablonnal teszteltem és teljesen rendben lévőnek találtam.

Természetesen előfordulhat, hogy egyedi megjelenési elképzelések esetében ki kell egészíteni egy adott sablon stílus elemekre vonatkozó részét, de azt fontosnak tartom, hogy a bővítmény e nélkül is jól működik.

Divi WordPress sablon

Nyelvi megjelenés

A bővítmény, mint ahogy általában a WordPress fejlesztések angol nyelvű, de fordítás magyar nyelven is elérhető.

Ettől függetlenül egy konkrét WordPress alapú weboldalon több lehetőség is kínálkozik a modul lefordítására. Gyakori nyelvi fordító bővítmények a Loco (díjmentes) vagy WPML (prémium) bővítmények).

Én a nyelvi fájl fordítást azért favorizálom, mert díjmentes, bővítmény nélkül működik, melyek számosságát érdemes a lehető legminimálisabb szinten tartani a weboldal gyors és biztonságos működésének támogatására.

Ajánlatkérés online időpontfoglaló rendszer kialakítására

    *kötelező mezők





    Az Adatkezelési tájékoztatót megismertem és elfogadom*

    Ezt az oldalt a reCAPTCHA és a Google védi (Privacy Policy és Terms of Service)

    Webfolio Webdesign - Hugyák Andrea