Keresőoptimalizálási szempontból fontos lehet, hogy a Google 2017. január 10-től új elemet vezetett be algoritmusába és a mobilról indított keresési eredményekben a korábbinál hátrább sorolja azokat a weboldalakat, melyek esetében a tartalom könnyű hozzáférését valamilyen tényező gátolja.
Keresőoptimalizálási trendek változása, előtérben a mobil viselkedés
Az utóbbi év változásai és hírei alapján minden jel arra mutat, hogy közép távon a mobil eszközökről indított egyre nagyobb arányú keresési forgalom miatt a Google algoritmusában a weboldalak responsive jellege, mobil barát viselkedése, gyors betöltési sebessége, kezelhetősége stb. egyre nagyobb prioritást kap.
A Google ezzel szeretné segíteni a mobil eszközöket használókat, illetve elérni azt, hogy a felhasználók eszköztől függetlenül is egyszerűen választ kapjanak a kérdéseikre, megtalálják az őket érdeklő tartalmakat.
Büntetés tartalmakat takaró, zavaró elemekre, felugró (pop-up) ablakokra
Ez az algoritmus változás egyértelműen negatívan érinti azokat a weboldalakat, melyek zavaró, látogató által várt tartalmat eltakaró pop-up ablakokat használnak.
A felugró ablakok büntetése a Google központi webmester blogjának ma frissített közleménye szerint ugyan így is csak egyike lesz a több százas nagyságrendű algoritmus elemek és továbbra is nagyon fontos szerepet kap a releváns weboldal tartalom. Ellenőrizni azonban mindenképpen érdemes saját weboldalunkat.
Tipikus példák a tartalom hozzáférésének csökkenésére
Forrás: Google Webmaster Central Blog
- Meghatározó, fontos tartalmat letakaró felugró ablak, akár a weboldal betöltésekor, akár az oldal aljára görgetést követően jelenik meg. Fontos, hogy a hátrasorolás url szintű, tehát azt az oldalt érinti, ahol a felugró ablak megjelenik, tehát nem a teljes weblapot
- Olyan információ megjelenése, melyet a felhasználónak előbb el kell utasítania ahhoz, hogy az érdemi tartalomhoz férjen, pl. hírlevél vagy Facebook feliratkozásra vagy tartalom letöltésre ösztönző felugró ablak.
- Olyan tartalmi elrendezés használata, mely az előbbi példához hasonlóan az ún. hajtás feletti részen elfedi a fő tartalmakat.
Kivételek a fő szabály alól
Forrás Google Webmaster Central Blog
Vannak olyan esetek, melyekben nem érvényesül a retorzió
- Jogi előírás miatt megjelenő, kötelező felugró ablakok
- Sütik használatának elfogadását kezelő felugró ablak
- Életkor ellenőrzése, tipikusan kiskorúak számára nem nyilvános fő tartalmak esetén
- Olyan bannerek és felugró ablakok, melyek a képernyő kis részét foglalják el és könnyen elutasíthatóak, pl. Safari és Chrome böngésző bővítmény letöltését ajánló felugró ablakok, a Google-nak ugyanis nem célja a hirdetési folyamatok teljes ellehetetlenítése
- A kilépéskori felugró ablakok esetében a kilépéskori szándék esetében már nem zavaró a tartalom elfedése, így ezt az esetet a legfrissebb információk alapján pillanatnyilag nem érinti a büntetés. Ez a helyzet azonban változhat, érdemes naprakészen követni az ajánlásokat.
Milyen tipikus eseteket érdemes ellenőrizni a weboldalon?
- Azonnal vagy bizonyos idő, illetve görgetés után megjelenő, tartalmat alapvetően eltakaró felugró ablak
- Hírlevél feliratkoztatás
- Facebook oldal kedvelés
- Bármilyen tájékoztatás, kampány, akció, szezonális hír, felhívás
A cikk folyamatosan frissül, érdeklődés esetén érdemes feliratozni a hírlevélre.
- WelloWP HelloPack csomag részletei és elérhetősége a WebFolionál - 2025. 01. 31.
- Ajándékutalvány értékesítése webshopban - 2024. 11. 22.
- Nagykereskedelmi ár vagy Klub tagsági ár beállítás WooCommerce webáruházban - 2024. 11. 22.