Ide kattintva egyszerűen hívható
+36 30 335 4043

Keresőoptimalizálási szempontból fontos lehet, hogy a Google 2017. január 10-től új elemet vezetett be algoritmusába és a mobilról indított keresési eredményekben a korábbinál hátrább sorolja azokat a weboldalakat, melyek esetében a tartalom könnyű hozzáférését valamilyen tényező gátolja.

Keresőoptimalizálási trendek változása, előtérben a mobil viselkedés

Az utóbbi év változásai és hírei alapján minden jel arra mutat, hogy közép távon a mobil eszközökről indított egyre nagyobb arányú keresési forgalom miatt a Google algoritmusában a weboldalak responsive jellege, mobil barát viselkedése, gyors betöltési sebessége, kezelhetősége stb. egyre nagyobb prioritást kap.
A Google ezzel szeretné segíteni a mobil eszközöket használókat, illetve elérni azt, hogy a felhasználók eszköztől függetlenül is egyszerűen választ kapjanak a kérdéseikre, megtalálják az őket érdeklő tartalmakat.

Büntetés tartalmakat takaró, zavaró elemekre, felugró (pop-up) ablakokra

Ez az algoritmus változás egyértelműen negatívan érinti azokat a weboldalakat, melyek zavaró, látogató által várt tartalmat eltakaró pop-up ablakokat használnak.
A felugró ablakok büntetése a Google központi webmester blogjának ma frissített közleménye szerint ugyan így is csak egyike lesz a több százas nagyságrendű algoritmus elemek és továbbra is nagyon fontos szerepet kap a releváns weboldal tartalom. Ellenőrizni azonban mindenképpen érdemes saját weboldalunkat.

Tipikus példák a tartalom hozzáférésének csökkenésére

Példák zavaró felugró, pop-up ablakokra

Forrás: Google Webmaster Central Blog

  • Meghatározó, fontos tartalmat letakaró felugró ablak, akár a weboldal betöltésekor, akár az oldal aljára görgetést követően jelenik meg. Fontos, hogy a hátrasorolás url szintű, tehát azt az oldalt érinti, ahol a felugró ablak megjelenik, tehát nem a teljes weblapot
  • Olyan információ megjelenése, melyet a felhasználónak előbb el kell utasítania ahhoz, hogy az érdemi tartalomhoz férjen, pl. hírlevél vagy Facebook feliratkozásra vagy tartalom letöltésre ösztönző felugró ablak.
  • Olyan tartalmi elrendezés használata, mely az előbbi példához hasonlóan az ún. hajtás feletti részen elfedi a fő tartalmakat.

Kivételek a fő szabály alól

Elfogadott felugró ablak példák

Forrás Google Webmaster Central Blog

Vannak olyan esetek, melyekben nem érvényesül a retorzió

  • Jogi előírás miatt megjelenő, kötelező felugró ablakok
    • Sütik használatának elfogadását kezelő felugró ablak
    • Életkor ellenőrzése, tipikusan kiskorúak számára nem nyilvános fő tartalmak esetén
  • Olyan bannerek és felugró ablakok, melyek a képernyő kis részét foglalják el és könnyen elutasíthatóak, pl. Safari és Chrome böngésző bővítmény letöltését ajánló felugró ablakok, a Google-nak ugyanis nem célja a hirdetési folyamatok teljes ellehetetlenítése
  • A kilépéskori felugró ablakok esetében a kilépéskori szándék esetében már nem zavaró a tartalom elfedése, így ezt az esetet a legfrissebb információk alapján pillanatnyilag nem érinti a büntetés. Ez a helyzet azonban változhat, érdemes naprakészen követni az ajánlásokat.

Milyen tipikus eseteket érdemes ellenőrizni a weboldalon?

  • Azonnal vagy bizonyos idő, illetve görgetés után megjelenő, tartalmat alapvetően eltakaró felugró ablak
  • Hírlevél feliratkoztatás
  • Facebook oldal kedvelés
  • Bármilyen tájékoztatás, kampány, akció, szezonális hír, felhívás

A cikk folyamatosan frissül, érdeklődés esetén érdemes feliratozni a hírlevélre.

Webfolio Webdesign - Hugyák Andrea