A legfontosabb kérdés, hogy egyáltalán adott esetben szükség van-e az újra feliratkoztatásra egy hílevél lista esetében. A GDPR ezt nem teszik kötelezővé, amennyiben a feliratkozás eredetileg is megfelelt az előírásoknak.
Fel kell-e újra iratkoztatni a hírlevél lista tagjait?
A hírelvél feliratkozás esetében azt kell mérlegelni, hogy eredetileg hogyan történt a feliratkoztatás, illetve hogyan kerültek a tagok a listára.
Amennyiben eredetileg is megfelelt az alábbi feltételeknek a feliratkoztatás, úgy erre nincs szükség.
A szabályos hírlevél feliratkoztatás elemei
Amennyiben eredetileg is megfelelt az alábbi feltételeknek a feliratkoztatás, úgy erre nincs szükség:
- A feliratkozás önkéntes
- Az adatkezelési tájékoztatót el kell fogadnia a feliratkozónak
- Az adatkezelési tájékoztató be van linkelve a feliratkoztató űrlapba, egy klikkeléssel elérhető
- Az elfogadás aktív cselekmény volt, pl. jelölőnégyzet kipipálása
- A jelölőnégyzet kötelező mező volt és nem volt előre kipipálva
- A hírlevél feliratkozás szintén aktív cselekmény, pl. feliratkozom gombra klikkelés.
Ami még fontos lehet, a hírlevél és eDM levél közt különbség van. Előbbi inkább általános információkat tartalmaz, inkább rendszerüzenetként értelmezhető.
Utóbbi, az eDM, azaz direkt marketing levél már tartalmaz reklámot is. Mivel maga a cégnév is reklámnak minősül, így gyakorlatilag a klasszikus értelemben tekintett hírlevelek egyben eDM levelek is.
A feliratkoztatásnál érdemes erre is kitérni.
Újra feliratkoztatás menete, Mailchimp példákkal
Általánosságban a következőképpel lehet eljárni:
- Új hírelvél lista létrehozása
- Kiegészítés az adatkezelési szabályzat elfogadása mezővel (Mailchimp esetében ezt a mezőt csoport / Group pontban tudjuk létrehozni
- Landing oldal létrehozása az új feliratkoztató űrlappal (beillesztett űrlapként a weboldalunkon, Mailchimp esetében a beillesztett űrlap kiegészítést igényel, mert az adatkezelési szabályzat elfogadását a beillesztett űrlapon manuálisan kell kötelező mezővé tenni)
- A meglévő listára egy hírlevél kiküldése, melyben tájékoztatjuk a feliratkozókat az ismételt feliratkozás szükségességéről és okáról
- Meghatározott idő után az eredeti lista törlése.
A cikk nem minősül jogi tanácsadásnak, azzal kapcsolatban felelősséget nem vállalok. A cikk a GDPR egy szűkebb területét érinti, a hírlevél feliratkozást, ez önmagában nem biztosítja a megfelelőséget, mivel az előírások számos egyéb területét érintik az adatkezeléssel kapcsolatos tevékenységnek.
Cikkajánló
- Google Analytics beállítása lépésről lépésre - 2024. 07. 24.
- Landing oldal készítés, minta a hatékony és jól konvertáló weboldalakhoz - 2024. 06. 12.
- Webáruház funkciók bővítése, eredményes online marketing eszközökkel - 2021. 12. 14.