Ide kattintva egyszerűen hívható
+36 30 335 4043

A legfontosabb kérdés, hogy egyáltalán adott esetben szükség van-e az újra feliratkoztatásra egy hílevél lista esetében. A GDPR ezt nem teszik kötelezővé, amennyiben a feliratkozás eredetileg is megfelelt az előírásoknak.

Fel kell-e újra iratkoztatni a hírlevél lista tagjait?

A hírelvél feliratkozás esetében azt kell mérlegelni, hogy eredetileg hogyan történt a feliratkoztatás, illetve hogyan kerültek a tagok a listára.

Amennyiben eredetileg is megfelelt az alábbi feltételeknek a feliratkoztatás, úgy erre nincs szükség.

A szabályos hírlevél feliratkoztatás elemei

Amennyiben eredetileg is megfelelt az alábbi feltételeknek a feliratkoztatás, úgy erre nincs szükség:

  • A feliratkozás önkéntes
  • Az adatkezelési tájékoztatót el kell fogadnia a feliratkozónak
  • Az adatkezelési tájékoztató be van linkelve a feliratkoztató űrlapba, egy klikkeléssel elérhető
  • Az elfogadás aktív cselekmény volt, pl. jelölőnégyzet kipipálása
  • A jelölőnégyzet kötelező mező volt és nem volt előre kipipálva
  • A hírlevél feliratkozás szintén aktív cselekmény, pl. feliratkozom gombra klikkelés.

Ami még fontos lehet, a hírlevél és eDM levél közt különbség van. Előbbi inkább általános információkat tartalmaz, inkább rendszerüzenetként értelmezhető.

Utóbbi, az eDM, azaz direkt marketing levél már tartalmaz reklámot is. Mivel maga a cégnév is reklámnak minősül, így gyakorlatilag a klasszikus értelemben tekintett hírlevelek egyben eDM levelek is.
A feliratkoztatásnál érdemes erre is kitérni.

Újra feliratkoztatás menete, Mailchimp példákkal

Általánosságban a következőképpel lehet eljárni:

  1. Új hírelvél lista létrehozása
  2. Kiegészítés az adatkezelési szabályzat elfogadása mezővel (Mailchimp esetében ezt a mezőt csoport / Group pontban tudjuk létrehozni
  3. Landing oldal létrehozása az új feliratkoztató űrlappal (beillesztett űrlapként a weboldalunkon, Mailchimp esetében a beillesztett űrlap kiegészítést igényel, mert az adatkezelési szabályzat elfogadását a beillesztett űrlapon manuálisan kell kötelező mezővé tenni)
  4. A meglévő listára egy hírlevél kiküldése, melyben tájékoztatjuk a feliratkozókat az ismételt feliratkozás szükségességéről és okáról
  5. Meghatározott idő után az eredeti lista törlése.

A cikk nem minősül jogi tanácsadásnak, azzal kapcsolatban felelősséget nem vállalok. A cikk a GDPR egy szűkebb területét érinti, a hírlevél feliratkozást, ez önmagában nem biztosítja a megfelelőséget, mivel az előírások számos egyéb területét érintik az adatkezeléssel kapcsolatos tevékenységnek.

Webfolio Webdesign - Hugyák Andrea